10/01/2020
Espai públic

Veure imatge de  Urbanització de l’illa entre el carrer de Sant Rafael i l’avinguda d’Isabel la Catòlica (nova finestra)
L’illa d’habitatges delimitada pel carrer de Menéndez Pidal, el carrer de Sant Rafael i l’avinguda d’Isabel la Catòlica és objecte d’unes obres d’urbanització per millorar l’espai lliure entre edificacions i l’accessibilitat d’aquesta zona, situada al costat del parc de les Planes.

L’actuació, que comprèn una superfície de 2.970 metres quadrats, també servirà per donar més visibilitat a l’accés nord del parc metropolità de les Planes, des del carrer de Sant Rafael i de l’avinguda d’Isabel la Catòlica.

Els treballs a l’espai situat entre els blocs d’habitatges tenen per objecte alliberar la zona del trànsit rodat i l’aparcament de vehicles que dificulten la circulació dels vianants i millorar, per tant, l’accessibilitat tant a l’interior de l’illa com a les entrades des del carrer de Sant Rafael i de l’avinguda d’Isabel la Catòlica.

També, es pretén donar una certa unitat al conjunt mitjançant la utilització de materials homogenis i tractaments de pavimentació més adients per a una zona d’esbarjo, i donar continuïtat a l’espai contigu del parc de les Planes en el seu accés nord. Les obres inclouen la renovació de la pavimentació, el mobiliari urbà, l’enllumenat i l’espai verd, a més de la xarxa de drenatge i els embornals.

A la banda del carrer de Sant Rafael, es millorarà l’accés amb la substitució de les escales actuals, que tenen un pendent molt fort, per unes de més accessibles i adaptades a la topografia existent.

Per l’avinguda d’Isabel la Catòlica, es donarà un nou accés al parc de les Planes, salvant el desnivell mitjançant unes escales i uns murs que recolliran el talús i les noves zones de pas.

Pel que fa al carrer de Menéndez Pidal, l’accés rodat a la part superior serà d’ús exclusiu per als baixos comercials i, a la part inferior, s’habilitarà l’única zona d’aparcament de l’interior d’illa que permetrà, en cas necessari, l’entrada dels vehicles dels bombers als blocs d’habitatges.