12/08/2020
Urbanisme

Veure imatge de Reformada l’illa entre els carrers de Menéndez Pidal, de Sant Rafael i l’avinguda d’Isabel la Catòlica (nova finestra)

L’illa d’habitatges delimitada pel carrer de Menéndez Pidal, el carrer de Sant Rafael i l’avinguda d’Isabel la Catòlica ha estat objecte d’unes obres d’urbanització per millorar l’espai lliure entre edificacions i l’accessibilitat d’aquesta zona, situada al costat del parc de les Planes.

L’actuació, que comprèn una superfície de 2.970 metres quadrats, també ha servit per donar més visibilitat a l’accés nord del parc metropolità de les Planes, des del carrer de Sant Rafael i de l’avinguda d’Isabel la Catòlica.

Els treballs a l’espai situat entre els blocs d’habitatges han tingut per objecte alliberar la zona del trànsit rodat i l’aparcament de vehicles que dificultaven la circulació dels vianants i millorar, per tant, l’accessibilitat tant a l’interior de l’illa com a les entrades des del carrer de Sant Rafael i de l’avinguda d’Isabel la Catòlica.

També, s’ha donat una certa unitat al conjunt mitjançant la utilització de materials homogenis i tractaments de pavimentació més adients per a una zona d’esbarjo, i s’ha donat continuïtat a l’espai contigu del parc de les Planes en el seu accés nord. Les obres han inclòs la renovació de la pavimentació, el mobiliari urbà, l’enllumenat —amb més punts de llum i tecnologia LED— i l’espai verd, a més de la xarxa de drenatge i els embornals.

A la banda del carrer de Sant Rafael, s’hi ha millorat l’accés amb la substitució de les antigues escales, que tenien un pendent molt fort, per unes de més accessibles i adaptades a la topografia existent.

Per l’avinguda d’Isabel la Catòlica, s’ha donat un nou accés al parc de les Planes, salvant el desnivell mitjançant unes escales i uns murs que recullen el talús i les noves zones de pas.

Pel que fa al carrer de Menéndez Pidal, l’accés rodat a la part superior és ara d’ús exclusiu per als baixos amb guals autoritzats i, a la part inferior, s’hi ha habilitat l’única zona d’aparcament de l’interior d’illa que permetrà, en cas necessari, l’entrada dels vehicles dels bombers als blocs d’habitatges.

El projecte d’urbanització de l’illa delimitada pel carrer de Menéndez Pidal, el carrer de Sant Rafael i l’avinguda d’Isabel la Catòlica ha tingut un pressupost inicial d’adjudicació de 423.600 euros i un termini d’execució de set mesos.