10/10/2019
Salut mental

Dia Mundial de la Salut Mental a L’Hospitalet

Veure imatge de  Dia Mundial de la Salut Mental a L’Hospitalet (nova finestra)
L’Hospitalet commemora el Dia Mundial de la Salut Mental sota l’eslògan “Connecta’t a la vida”, amb un ampli programa d’activitats ciutadanes que tindran lloc del 14 al 19 d’octubre.

Les activitats obertes al públic s’iniciaran el dia 15 amb l’acció Vine a jugar a l’Scrabble amb el Club L’Hescarràs, a les 18 hores, a la Biblioteca Central Tecla Sala, i clouran el dissabte 19 d’octubre amb una jornada lúdica, on hi haurà una lligueta de futbol, de 9 a 11 hores, i una festa amb estands, tallers, jocs i botifarrada, davant el Centre Cultural Bellvitge. A més, el dimecres 16 d’octubre es pronunciarà la conferència-col•loqui “Les emocions en trànsit”, a l’Auditori Barradas, a càrrec del doctor Francisco Collazos, responsable de psiquiatria transcultural del Servei de Psiquiatria universitari de l’Hospital de la Vall d’Hebron. També es faran altres activitats a diferents biblioteques de la ciutat. (Vegeu la programació completa en el fullet adjunt.)

L’Ajuntament, mitjançant l’àrea municipal de salut, compta amb la Taula de Salut Mental, on es reuneixen entitats de la ciutat, usuaris de serveis i professionals per treballar diferents aspectes. Actualment, hi ha conformats tres grups de treball, on es treballen temes com la xarxa antiestigma, la preparació del Dia Mundial de la Salut Mental i la relació amb els diferents serveis.

A L’Hospitalet, segons dades del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat, hi havia diagnosticades amb grau de discapacitat 4.364 persones el 2018.

A L’Hospitalet hi ha prop d’una desena de centres d’atenció especialitzada en matèria de detecció i atenció a les persones, que són gestionats pel Complex Assistencial en Salut Mental Benito Menni, la Fundació Orienta i l’ICS (Institut Català de la Salut). Els podeu consultar aquí.

També existeix Baula CDIAP de L’Hospitalet, un centre concertat que forma part de la xarxa pública de Centres de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç de la Direcció General de Protecció Social del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya (amb la col•laboració de l’Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat).