21/05/2020
Educació

Comencen les obres de l’Escola Ernest Lluch

Veure imatge de Comencen les obres de l’Escola Ernest Lluch (nova finestra)

La Generalitat de Catalunya inicia avui les obres de construcció de l’Escola Ernest Lluch, a Collblanc-la Torrassa, un projecte llargament reivindicat per l’Ajuntament i la comunitat educativa de la ciutat. L’Escola Ernest Lluch es va crear el curs 2011-2012 i des de llavors funciona en uns mòduls prefabricats al carrer de Mas. Les obres havien de començar a mitjans de març i van ser ajornades a causa de l’alerta sanitària.

La nova escola es construeix en un solar cedit per l’Ajuntament a la confluència del passatge de Colom amb el carrer del Montseny. L’edifici, amb un cost de 3.243.000 euros, comptarà amb aules per a una línia d’educació primària, quatre aules auxiliars, un pati amb pista esportiva i zona exterior coberta, gimnàs, biblioteca i menjador, entre altres serveis. Les obres tenen un termini d’execució de 16 mesos, amb la qual cosa, la nova escola s’obrirà per al curs 2021-2022.

La construcció de l’Escola Ernest Lluch, que compta actualment amb 260 alumnes, ha estat un dels projectes més reivindicats per L’Hospitalet per fer front a l’augment de la demanda de places d’educació primària. D’altra banda, continua el procés per a la construcció de l’altra escola que funciona en mòduls prefabricats a la ciutat, la Paco Candel. Pel que fa a aquest centre, s’ha establert que el Departament d’Educació n’assumirà el finançament i l’Ajuntament en desenvoluparà el projecte i la construcció.