18/11/2019
SCEWC'19

L’Ajuntament de L’Hospitalet, present a l’Smart City World Congress 2019

Veure imatge de  L’Ajuntament de L’Hospitalet, present a l’Smart City World Congress 2019 (nova finestra)
La ciutat de L’Hospitalet serà present en la novena edició de l’Smart City Expo World Congress (SCEWC), principal certamen internacional dedicat a les ciutats intel•ligents, que arrenca demà al recinte firal Granvia L’Hospitalet.

Un any més, l’Ajuntament compta amb estand propi al saló, on es faran presentacions i activitats relacionades amb les smart cities i amb el disseny de les ciutats del futur, i que tindrà com a lema “Smart City‹›Human Future”.

La presentació expositiva de l’estand és una combinació d’elements analògics i digitals. El material que trobem a l’estand inclou diferents peces de mobiliari urbà procedent de la via pública (cons de trànsit, rajoles, bancs, fonts...), que han estat restaurades i reciclades i que ara serveixen per presentar històries i projectes. Les dades funcionen com a fil conductor a l’hora de construir un diàleg amb els visitants.

L’objectiu és explicar L’Hospitalet des de dues perspectives: la del desenvolupament —on tenen cabuda projectes significatius quant als objectius de desenvolupament sostenible (ODS)— i la de les persones —amb converses que involucren els participants en un diàleg actiu i rellevant.

Durant els tres dies de congrés, l’Ajuntament presentarà tres projectes enfocats a millorar la ciutat i a definir els reptes globals: PIEL’H (projecte pilot d’intel•ligència en edificis de L’Hospitalet), ciutats amigables amb la gent gran i aprofitament de les aigües freàtiques.

El projecte PIEL’H té com a objectiu captar i tractar les dades que recullin els sensors que s’ubicaran en edificis públics i privats de la ciutat. Va ser un dels vuit projectes beneficiats pels ajuts que concedeix Red.es, entitat pertanyent al Ministeri d’Economia i Empresa, a través de la Secretaria d’Estat per a l’Avenç Digital, i compta amb finançament dels fons FEDER. Dintre de l’estand, el projecte PIEL’H s’explica per mitjà d’un element escultòric interactiu construït amb cons de trànsit, com una metàfora de la pell com a sensor de la ciutat.

El projecte de ciutats amigables amb la gent gran treballa per assegurar la qualitat de vida per a les persones grans i s’emmarca dintre d’un projecte impulsat per l’OMS com a resposta a l’envelliment demogràfic. Les dades sobre la població gran a L’Hospitalet es visualitzaran per mitjà de material urbà (rajoles).

Finalment, el projecte d’aprofitament de les aigües freàtiques serveix per reutilitzar l’aigua per minimitzar l’impacte en el medi ambient i es materialitza en aquest estand per mitjà de diferents fonts públiques.

L’estand Smart City ‹› Human Future serà també l’escenari per a la presentació de diferents experiències smart que es desenvolupen a L’Hospitalet. Així, es faran públics els tres projectes de ciutat finalistes en el festival tecnològic de creació L’Hospitalet-XR: Laiapp —ruta d’escultures digitals en realitat augmentada que donen visibilitat al talent femení de la ciutat—, Gulú —projecte d’innovació eductiva i tecnològica per incentivar la participació de les famílies a les escoles— i LocalL’H, una app que posa en valor el comerç local a través de la gamificació dels aparadors.

Dijous, darrer dia del congrés, l’estand acollirà la taula rodona “Women for Social Impact”, amb emprenedores i responsables de start-ups, que volen transformar el món des de l’economia d’impacte com Clara Navarro, de Ship2b (accelerador i incubadora de start-ups); Jennifer Baños, de l’associació Lazzum (facilitadora de comunitats d’emprenedoria social), i Lucía González, responsable del programa Inspira STEAM.

Aquesta edició de l’Smart City Expo World Congress —que es desenvoluparà sota el lema “Cities made of dreams”— espera rebre més de 25.000 visitants professionals procedents de 700 ciutats de 140 països d’arreu del món, 1.000 expositors i 400 ponents de prestigi internacional, com Janette Sadik-Khan, comissionada de mobilitat de la ciutat de Nova York de 2007 a 2013; Roland Busch, director tecnològic de Siemens, o Laura Tenenbaum, comunicadora científica de la NASA.

Reunió de la Junta Directiva de RECI a L’Hospitalet

Coincidint amb la celebració de l’SCEWC, tindrà lloc dimarts, 19 de novembre, a l’Hotel Porta Fira de L’Hospitalet, la reunió de la Junta Directiva de la Xarxa Espanyola de Ciutats Intel•ligents (RECI), que presideix des de 2015 l’alcaldessa de L’Hospitalet, Núria Marín. Des d’aleshores, l’Ajuntament compta amb un equip transversal, format per tècnics de diferents àrees municipals, que conformen l’equip RECI.