12/12/2018
Seguretat Ciutadana i Via Pública

Veure imatge de  L’Hospitalet rep el Premi Visió Zero Municipal per no haver tingut cap víctima mortal de trànsit (nova finestra)
És la ciutat espanyola de més població que va assolir aquest objectiu l’any passat

L’Ajuntament de L’Hospitalet rebrà demà el Premi Visió Zero Municipal en la seva quarta edició, iniciativa orientada a reconèixer l’objectiu aconseguit per algunes ciutats espanyoles de més de 100.000 habitants de no tenir cap víctima mortal per accident de trànsit al llarg d’un any. Dels dotze municipis que van assolir aquest objectiu l’any 2017. L’Hospitalet és el de més població i ja havia rebut el guardó en la seva primera edició, l’any 2015.

Els premis són promoguts per l’Associació d’Enginyers de Trànsit i Tècnics de Mobilitat i pel Fòrum de la Mobilitat Intel•ligent. L’acte de lliurament es farà el proper 13 de desembre en la Direcció General de Trànsit, a Madrid, en el decurs de les V Jornades sobre Mobilitat Urbana i Seguretat Vial, organitzades per les entitats promotores dels guardons en col•laboració amb ITS Espanya (Fòrum de Noves Tecnologies en el Transport).

L’any passat, a L’Hospitalet hi va haver 1.300 accidents de trànsit, 716 dels quals van ser amb ferits: 754 persones van resultar amb lesions lleus i 57 amb ferides greus, i no se’n va produir cap víctima mortal, fita que es torna a repetir en el que portem de l’any 2018.

La prevenció de l’accidentalitat a la ciutat va lligada a l’aplicació del Pla de mobilitat urbana sostenible de L’Hospitalet, que promou mesures per afavorir la pacificació del trànsit, els desplaçaments dels vianants, la utilització del transport públic, l’ús de la bicicleta, la regulació de l’aparcament de vehicles i l’ordenació de l’espai públic, entre d’altres.

També hi juga un paper important l’actuació de la Guàrdia Urbana, que duu a terme campanyes anuals de prevenció d’accidents de trànsit, educació viària a les escoles i control de la circulació de vehicles, amb accions concretes sobre velocitat, consum d’alcohol i drogues, transport escolar, motocicletes i camions, dins del Pla local de seguretat viària.

A més, amb l’objectiu de reduir el nombre d’accidents a la zona urbana, l’Ajuntament ha encarregat al Servei Català de Trànsit un estudi sobre seguretat viària i pacificació de carrers a L’Hospitalet, que fa una diagnosi de l’accidentalitat a la ciutat i proposa tot un seguit de mesures de prevenció d’atropellaments.

A banda de L’Hospitalet, rebran aquest any el Premi Visió Zero Municipal, per no haver tingut cap accident mortal de trànsit l’any 2017, les ciutats de Jerez de la Frontera, Alcalá de Henares, Fuenlabrada, Alcorcón, Logronyo, Lleida, Lleó, Parla, Torrejón de Ardoz, Algesires i Alcobendas.