23/08/2017
Medi Ambient i accessibilitat

Veure imatge de  Comença la segona fase de la campanya de reordenació i substitució de l’arbrat viari (nova finestra)
Aquesta setmana comencen els treballs de la segona fase de la campanya de reordenació i substitució de l’arbrat viari a tots els barris de la ciutat, que durarà fins a principi d’octubre i completarà la primera fase que es va realitzar entre els darrers mesos de desembre i març.

La campanya que s’està desenvolupant aquest any inclou un miler d’actuacions de reposició i de substitució d’arbrat, amb l’objectiu d’introduir-hi espècies de qualitat adaptades a les condicions de l’espai, d’efectes més beneficiosos per al medi ambient i de més fàcil manteniment, tot ampliant la diversitat vegetal i reduint la presència de plagues.

Al mateix temps, s’estan retirant els arbres i anul•lant els escocells en carrers amb voreres estretes, per motius d’accessibilitat, i se n’estan plantant de nous a l’entorn, en zones on fins ara no hi havia.

En aquesta segona fase els treballs es realitzaran, entre d’altres, a la rambla de la Marina (entre els carrers Major i de Provença) i als carrers del Baró de Maldà, de Miquel Romeu, de Tecla Sala, de Batllori i de Cornellà, al Districte I; als carrers de Mas, del Montseny i de Goya, al Districte II; al carrer de Castelao i a les avingudes del Carrilet i de la Granvia, al Districte III; als carrers de la Primavera i de l’Alegria, als districtes IV-V; i a la rambla de la Marina, l’avinguda d’Amèrica i els carrers de Portugal i del Prat, al Districte VI.

Per oferir a la ciutadania tota la informació sobre l’abast i les característiques d’aquesta actuació, la campanya de renovació de l’arbrat s’acompanya de cartells explicatius que es col•loquen als arbres que seran substituïts i als arbres que es planten de nou, i de cartells a les comunitats de veïns informant sobre l’actuació a l’arbrat que es fa al seu carrer.

També, a principi d’any es va enviar a tots els domicilis de L’Hospitalet una carta del tinent d’alcaldia d’Espai Públic, Habitatge, Urbanisme i Sostenibilitat, José Castro, amb un fullet on es detallen les actuacions que es fan a l’arbrat: reposició d’arbres secs, substitució d’espècies, retirada d’arbres en carrers amb voreres estretes i nova plantació en vies on fins ara no hi havia.

Les actuacions a l’arbrat que es duen a terme estan marcades per criteris mediambientals i de sostenibilitat arran dels estudis dels plans de risc, de poda i estratègic previs al Pla director de l’arbrat, que és en fase de redacció definitiva i aprovació una vegada finalitzat el seu procés de consulta ciutadana.

Actualment hi ha més de 32.000 arbres als carrers, a les places, als jardins i parcs de L’Hospitalet. L’Ajuntament preveu la plantació de 6.000 arbres més en els propers deu anys, amb un increment del 8 per cent en la cobertura arbòria de la ciutat i la renovació d’algunes espècies per d’altres que s’adapten millor a l’entorn urbà i permeten tenir arbres sans i sostenibles.