11/12/2019
Inauguració de l'exposició commemorativa

Fundació Arranz–Bravo, 10 anys

Veure imatge de  Fundació Arranz–Bravo, 10 anys (nova finestra)
La Fundació Arranz-Bravo fa 10 anys i ho celebra amb una gran exposició a la seva seu, que aplega l’obra de 35 dels artistes que han exposat al centre al llarg d’aquesta dècada i una selecció de 10 obres recents d’Eduard Arranz-Bravo. La mostra s’organitza en quatre àmbits i es completa amb una acció artística a càrrec d’alumnes i professores de l’escola La Carpa.

“Fundació Arranz-Bravo. 10 anys” proposa una revisió de l’obra contemporània dels artistes seleccionats a través de quatre àmbits representatius dels principals fenòmens artístics que han sobresortit en aquests anys: La ironia (El dit a la llaga), la interacció amb el paisatge (A cel obert), la idea de temporalitat (Al fil del temps) o l’expressivitat existencial (Des de l’esquerda).

El dit a la llaga aborda la ironia. Artistes com Bernat Daviu, Jan Monclús, Marc Badia, Francesc Ruiz Abad, Lluc Baños o Aldo Urbano posen en relleu l’esperit sarcàstic que impera en bona part de l’art emergent com a estratègia per subvertir un ordre establert amb el qual aquesta generació mai no s’ha sentit ni identificat ni representat. A A cel obert, artistes com Sergi Mesa, Nicolás Ortigosa, Miquel Gelabert o Martí Cormand manifesten la presència que encara tenen la naturalesa i el paisatge com a espai de diàleg dins la creació contemporània.

En l’àmbit Al fil del temps, artistes com Isabel Servera, Carlos Valverde, Federico García Trujillo o Marcel Juliana mostren la rellevància que té en els seus treballs la idea de la temporalitat. Finalment, a Des de l’esquerda s’agrupen artistes com Jordi Abelló, Xavier González, Felipe Talo o Germán Consetti, que han continuat la tradició plàstica de l’expressivitat existencial a través d’una obra orgànica i visceral, que té com a eix d’experiència artística l’ésser humà i les seves ombres.

Aquests quatre blocs dialoguen amb la producció d’Eduard Arranz-Bravo per mitjà de 10 obres representatives de la seva feina recent: dibuix, escultura, gravat i pintura. Una ocasió per difondre la vitalitat artística d’Arranz-Bravo, que també ha avançat en aquests anys gràcies a la convivència amb els artistes que han exposat a la Fundació.

La Fundació Arranz-Bravo es va inaugurar al Centre Cultural Tecla Sala el setembre del 2009, amb el doble objectiu de donar suport a la creació contemporània i de difondre l’obra d’Eduard Arranz-Bravo, amb una col•lecció formada per més de 400 obres d’art del pintor. Al llarg dels deu anys, el centre ha realitzat més de 45 exposicions, amb la participació de 50 artistes. Les exposicions han comptat amb la participació de nombrosos crítics d’art del sector, com Gisela Chillida, Sonia F. Pan, Frederic Montornès, David Armengol, Àlex Mitrani o Jordi Antas, i ha donat oportunitat a joves crítics a debutar comissarialment, com Irinia Mutt, Daniel Gasol, Jordi Garrido o Bernat Puigdollers.

La mostra romandrà oberta fins al 24 de febrer.