12/11/2019
Participació

Veure imatge de  El veïnat del Districte III decidirà la ubicació del nou Poliesportiu de Santa Eulàlia  (nova finestra)
L’Ajuntament de L’Hospitalet ha posat en marxa un procés participatiu perquè sigui el veïnat del Districte III qui decideixi la ubicació del nou Poliesportiu Municipal de Santa Eulàlia entre dues opcions: carrer de l’Alhambra i carrer del Gasòmetre i faci aportacions sobre l’equipament.

Dissabte, 23 de novembre, els veïns i les veïnes majors de 16 anys empadronats a Santa Eulàlia i Granvia Sud podran escollir entre les dues ubicacions que es proposen, i fer les seves aportacions. Per això s’habilitaran dos espais, un en cada barri: el Centre Cultural Santa Eulàlia i els locals de l’Associació de Veïns d’Ildefons Cerdà, que estaran oberts de 10 a 18 hores.

El futur equipament tindrà les mateixes característiques arquitectòniques i oferirà els mateixos serveis, independentment d’on es construeixi. En tots dos casos, tindrà una superfície de 17.000 m2 i comptarà amb un pavelló poliesportiu de grans dimensions amb grades, dues piscines amb grades i circuit d’aigües, vestidors, sala d’activitats dirigides, servei de bar/restaurant i aparcament soterrat. Les aportacions sobre activitats i serveis que es realitzin durant la jornada de participació, seran avaluades pels serveis tècnics municipals per tal d’incorporar-les a l’equipament sempre que sigui possible.

Si el poliesportiu s’ubica a l’espai de l’Alhambra, es construirà a la cantonada entre aquest carrer i l’avinguda de la Granvia de L’Hospitalet i ocuparà una superfície de 4.300 m2, dels quals 1.100 m2 són part d’un vial (carrer de l’Alhambra). El projecte implicarà la remodelació de la totalitat del parc de l’Alhambra, que mantindrà 15.250 m2 dels 17.500 m2 actuals.

Aquesta opció convertirà l’espai del carrer del Gasòmetre en una nova zona verda amb una superfície de 5.460 m2, que farà que s’incrementi el total del verd del Districte III en 3.210 m2. En el nou parc s’ubicaran zones d’esbarjo, zones de descans i espais amb arbres per crear zones d’ombra.

En el cas de construir-se el poliesportiu al solar del carrer del Gasòmetre —entre aquest carrer, el carrer de Santa Eulàlia i l’avinguda del Carrilet—, l’edifici ocuparà un espai de 4.300 m2 dels 5.460 m2 disponibles i mantindrà una distància amb les edificacions existents de 15 metres.

Amb aquesta opció també es durà a terme la remodelació del parc de l’Alhambra, un projecte que mantindrà bona part dels usos actuals i els 17.500 m2 de zona verda.

L’Ajuntament realitzarà una campanya informativa per explicar ambdós projectes, que inclou sessions informatives presencials i una exposició al Centre Cultural Santa Eulàlia i al local de l’Associació de Veïns Sant Ildefons, entre d’altres. Tota la informació relativa al procés participatiu i a les sessions informatives presencials es poden trobar al web www.lhon-participa.cat o trucant al telèfon 93 402 60 60.

El futur equipament és una demanda històrica dels veïns i de les veïnes de Santa Eulàlia i Granvia Sud i substituirà l’actual poliesportiu del carrer de Jacint Verdaguer.