29/09/2016
Promoció Econòmica

Octubre, Mes dels Mercats

Veure imatge de  Octubre, Mes dels Mercats (nova finestra)
El programa del Mes dels Mercat, que impulsa l’Àrea de Coordinació, Planificació, Desenvolupament Econòmic i Ocupació de l’Ajuntament de L’Hospitalet, tindrà lloc aquest any de l’1 al 29 d’octubre amb una programació que vol atreure tot tipus de públic, especialment familiar i el col•lectiu de gent jove, amb l’objectiu d’apropar i donar a conèixer els productes i serveis d’aquests equipaments municipals.

Per això s’han organitzat un seguit d’activitats que s’inicien el proper dissabte 1 d’octubre amb una festa d’obertura del nou Mercat Municipal de la Florida, on des de les 11 h hi haurà jocs i tallers infantils, música en directe, zumba i altres activitats per a tothom. El nou mercat es va posar en funcionament el passat dimecres 28 de setembre i compta amb cinc plantes distribuïdes entre el mercat de fresc, de roba i complements; el supermercat Mercadona; plantes de logística; aparcaments per a clients, i una superfície destinada a un futur equipament municipal.

Com a novetat, el Mes del Mercats ha programat demostracions de cocteleria als vuit mercats municipals. La primera tindrà lloc el 7 d’octubre, al Mercat de Bellvitge. Dissabte, 8, serà el torn del Mercat de Collblanc; el següent cap de setmana, el divendres 14 i el dissabte 15, les faran els mercats de Can Serra i Santa Eulàlia, respectivament. El Mercat de la Florida tindrà la demostració de cocteleria el divendres 21, i Bellvitge-2, el dissabte 22; finalment, el mercat del Torrent Gornal i el de Centre acolliran la mostra el divendres 28 i el dissabte 29, respectivament. Els horaris dels divendres són de 17.30 a 19.30 h, i els de dissabte, d’11.30 a 13.30 h.

Els Mercats al Carrer tornen per tercer any consecutiu el cap de setmana del 22 i 23 d’octubre. L’avinguda del Torrent Gornal acollirà les parades de tots els mercats de la ciutat que durant aquells dos dies sortiran, exposaran i vendran els seus productes al carrer, amb l’objectiu d’apropar i donar a conèixer la qualitat i l’oferta de productes, en un entorn lúdic i participatiu. Durant aquests dos dies s’han programat tallers infantils, una aula gastronòmica amb la participació del Centre de Formació d’Hostaleria Municipal, propostes culinàries, actuacions musicals i una ruleta amb premis a càrrec dels mercats.

Coincidint amb la Setmana de la Solidaritat a L’Hospitalet (del 14 al 23 d’octubre), el diumenge 23 d’octubre hi haurà una botifarrada popular, on els diners que es recaptin es destinaran a la Creu Roja de L’Hospitalet per a projectes solidaris.

Finalment, els mercats del Centre i del Torrent Gornal faran nits de tapes, els dissabtes 15 i 22 d’octubre, respectivament. També el Mercat de Santa Eulàlia proposa una activitat gastronòmica per al dissabte 29 d’octubre amb un esmorzar de cullera entre les 10 i les 12 h.

Més informació al web: http://www.dinamitzaciolocallh.cat