21/09/2020
Espai públic i mobiliari urbà

Es renoven més de 1.700 bancs de l’espai públic

Veure imatge de Es renoven més de 1.700 bancs de l’espai públic (nova finestra)

L’Ajuntament comença a renovar aquesta setmana més de 1.700 bancs de l’espai públic, que seran substituïts per bancs i cadires accessibles a tots els barris de la ciutat. A L’Hospitalet hi ha més de 7.500 bancs instal·lats a carrers, places i parcs de tot el municipi, que contribueixen a donar un caire amable i social a l’entorn urbà.

Amb aquesta actuació s’eliminarà el mobiliari urbà que no compleix els criteris d’accessibilitat, que estableixen una altura mínima entre el terra i el seient, a més de la presència de braços als laterals.

En l’operació de renovació s’han tingut en compte les necessitats de cada districte i, en cada cas, si és més convenient la substitució per un altre banc o per cadires individuals. Així, s’hi instal·laran aproximadament 1.200 bancs nous i 500 cadires noves en una actuació que és previst que es desenvolupi durant tres mesos.

Els bancs i les cadires, amb braços laterals, estan formats per taulons de fusta amb certificació FSC, que garanteix la gestió responsable dels recursos forestals, i potes amb un procés protector del ferro que evita la corrosió. També incorporen un tractament antigrafits, que contribuirà a un millor manteniment del mobiliari.

Els bancs tenen una llargària de 180 cm i les cadires, de 70 cm; l’altura fins al seient és de 46 cm i l’amplada, de 71 cm.

A banda d’aquesta actuació de renovació, la brigada municipal realitza periòdicament tasques de manteniment i desinfecció del mobiliari urbà per garantir un bon estat de conservació i salubritat d’aquests elements destacats de l’espai públic.