19/01/2017
Cultura

“El carrer dels mil noms” proposa recuperar a L'H la Via Augusta romana per a ús ciutadà

Veure imatge de imatge (nova finestra)
Estudiants de tercer curs d’urbanisme de la Universitat Politècnica exposen al el projecte que han treballat durant el curs al voltant dels carrers centrals de L’Hospitalet. Un treball teòric que proposa un nou disseny dels carrers de Santa Eulàlia, Major, de Barcelona i d’Enric Prat de la Riba, de Barcelona a Cornellà, per recuperar el caràcter unitari original de la Via Augusta romana. Una zona que consideren l’espina dorsal de L’Hospitalet.

Amb dibuixos, fotografies, textos i maquetes, els alumnes proposen un estudi teòric sobre el potencial dels carrers centrals de L’Hospitalet com a sistema articulador basat en la connectivitat i que proposa superar la fragmentació toponímica amb estratègies de mobilitat, disseny de l’espai públic, equipaments i habitatge. L’objectiu és millorar la qualitat de vida del veïnat, les dinàmiques econòmiques i socials dels barris i l’atractiu per als visitants.

A l’exposició del projecte es planteja la recuperació del paper estructural de l’antiga via romana i es renuncia al trànsit motoritzat privat per prioritzar l’ús per a vianants, bicicletes i transport col•lectiu.

Els alumnes potencien els llocs de relació, d’intercanvi i d’estada a partir de la identificació dels punts de creuament principals: les cantonades. Han identificat les necessitats dels usuaris a partir d’un treball de camp que ha estudiat els valors positius i les necessitats de cada fragment.

En el treball es parteix de la idea que les millores de l’espai públic i els equipaments poden tenir un efecte negatiu en els preus de l’habitatge, que exclou els col•lectius més desafavorits. Els estudiants han fet recerca i han identificat indrets on una promoció d’habitatge públic i de lloguer podria compensar els efectes de gentrificació de l’obra pública.