15/05/2018
Districte Cultural

Veure imatge de  L’Hospitalet participa en el festival Understanding Design al voltant de les noves realitats del disseny (nova finestra)
Els dies 17 i 19 de maig, la ciutat acull diferents activitats en el mac de l’Understanding Design, un festival de disseny i innovació amb la participació de més de 25 dissenyadors i  un programa que inclou exposicions, instal•lacions, conferències i workshops. El festival, que se celebra a espais de Barcelona i L'Hospitalet, es qüestiona el nostre futur immediat per analitzar com el disseny pot millorar la nostra societat.

Amb el títol “New Realities”, creadors i dissenyadors d’àmbit nacional i internacional exploraran el paper del disseny en la concepció de nous escenaris tant físics com virtuals.

L’Hospitalet participa a través del Districte Cultural i mostrarà el treball dels artistes Lolo & Sosaku, una instal•lació que sota el nom d’Intern s’inspira en el gólem que en el folklore medieval i en la mitologia jueva és un ésser animat fabricat a partir de matèria inanimada. Serà dijous, 17 de maig, de 19.30 a 22 hores, a l’estudi que els artistes tenen al carrer del Cobalt, 53.

Des dels seus inici com a pintors, escultors i videoartistes, Lolo & Sosaku no han deixat d’experimentar obsessionats per trobar alguna cosa nova. Fa anys van començar a crear escultures sonores que fan servir les forces naturals com els pèndols i l’electricitat per fer sons que cobrin vida.

El festival manté una estreta col•laboració amb institucions docents relacionades amb el disseny com ELISAVA, LCI i ESdesign (el centre de formació de Planeta a L’Hospitalet), on es realitzaran els workshops. L’objectiu de bona part de les activitats és compartir i investigar diferents tipologies de creació i producció per tal que tant estudiants com docents, així com el públic general i els professionals, puguin conèixer nous plantejaments i incorporar aquestes eines en el seu dia a dia o en el desenvolupament dels seus projectes.

En aquest marc, dissabte, 19 de maig, el Centre de Formació del Grupo Planeta, acollirà durant tot el matí un workshop, dirigit per l’estudi d’arquitectura MAIO, per treballar al voltant de la idea de la fragilitat i la seva relació amb l’arquitectura.

Understanding Design és un festival anual al voltant de la cultura del disseny contemporani i d’avantguarda, organitzat per l’Associació Understanding Design. El potencial del festival radica en investigar i compartir noves metodologies del disseny i processos creatius, processant aquesta informació per tal de generar contingut propi i personalitzat a través de col•laboracions amb dissenyadors, empreses i entitats.