13/02/2018
Espai públic i sostenibilitat

Veure imatge de  Comença la darrera fase de remodelació del carrer dels Naranjos, a Pubilla Cases   (nova finestra)
Els treballs, entre els carrers de Pere Pelegrí i d’Andorra, serviran per completar la reforma del carrer i convertir aquest darrer tram en una zona de prioritat invertida

Les obres de remodelació del carrer dels Naranjos, que han començat aquesta setmana al seu tram final, entre els carrers de Pere Pelegrí i d’Andorra, serviran per completar la reforma urbanística d’aquest carrer de Pubilla Cases, que s’ha fet per fases en els darrers anys. El projecte té un pressupost d’adjudicació de 139.000 euros i un termini d’execució aproximat de quatre mesos.

Els treballs serviran per convertir aquest tram final del carrer dels Naranjos, de 84,5 metres de longitud, en una zona de prioritat invertida, és a dir, amb calçada i voreres al mateix nivell i limitació de velocitat a 20 km/h, per adaptar-lo al Pla de mobilitat urbana sostenible de L’Hospitalet. S’hi eliminarà el carril d’aparcament, s’ampliaran les voreres i el carrer esdevindrà més amable i accessible per als vianants.

L’espai, de 852 metres quadrats, quedarà configurat amb un carril de circulació de 3,5 metres d’ample i dues voreres simètriques de més de 3 metres cadascuna, al llarg de les quals hi haurà una línia d’arbres i cadires individuals. A més, s’adequarà l’escala ubicada a la cantonada amb el carrer de Pere Pelegrí i l’entrada als habitatges per fer aquest pas més accessible.

El projecte també inclou el soterrament de les línies elèctriques aèries; la renovació de les lluminàries; la instal•lació d’embornals sifònics —que eviten les males olors—; la col•locació de papereres i fites, nova pavimentació i senyalització viària; la substitució de les plaques del nomenclàtor, i l’eliminació dels símbols franquistes de les façanes.

Amb els treballs al tram comprès entre els carrers de Pere Pelegrí i d’Andorra, es completarà la reforma urbanística del carrer dels Naranjos, després de la remodelació feta en anys anteriors als trams situats entre l’avinguda de Severo Ochoa i el carrer d’Andorra.