28/06/2020
Igualtat

L’Hospitalet commemora el Dia de la Diversitat Sexual, Afectiva i de Gènere

Veure imatge de L’Hospitalet commemora el Dia de la Diversitat Sexual, Afectiva i de Gènere (nova finestra)

La façana de l’Ajuntament  ha lluit  una pancarta reivindicativa i una xapa de tres metres de diàmetre amb la inscripció “L’H viu amb orgull”, coincidint amb el Dia de l’Orgull de Lesbianes, Gais, Bisexuals, Transsexuals i Intersexuals (LGBTI). A les 10 del matí, s'ha fet la lectura d’un manifest per part de les entitats ALISE, Bruixes, LH Orgull i Espai de Gènere, projecte EntreJoves. A l’acte hi han assistit l'alcaldessa, Núria Marín;  la regidora d’Igualtat i Joventut, Laura García; i els portaveus d'ERC, Antoni García; la regidora de C's, Carmen Esteban; la portaveu de L’HCP-ECG,  Ana Gonzáez, i la del PP, Sonia Esplugas.

Aquests col·lectius també han programat diferents activitats durant aquests dies, amb col·laboració municipal, com l’exposició “Sabores universales. Heridas personales”, de Gisella Vitali, que es podrà visitar fins al 17 de juliol al vestíbul del  Centre Cultural la Bòbila, o una visita virtual a partir del 26 de juny a www.labobila.cat. Les persones interessades poden seguir tota la programació a: Instagram@lhajuntament, Instagram@joventutlh, Instagram@alise_lgtbi, Instagram@lhorgullgtbi i Instagram@bruixes_cat.

L’Ajuntament va aprovar, ara fa un any, el Pla per la diversitat sexual, amb tres objectius principals: sensibilitzar sobre la diversitat sexual, afectiva i de gènere tota la població; prevenir, detectar i atendre les discriminacions i violències per raó d’orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere, i garantir els drets de les persones LGBTI. Aquest pla es va elaborar amb l’estreta implicació de la Diputació de Barcelona i d’entitats i associacions especialitzades com ALISE, Bruixes o l’Observatori contra l’Homofòbia, i amb la coparticipació de professionals i agents socials de nombrosos àmbits de la vida quotidiana (educació, treball, esports, salut…).

L’any 2013, L’Hospitalet va ser la primera gran ciutat que es va declarar municipi actiu contra l’homofòbia i la transfòbia arran de l’aprovació al Ple d’una moció que va obtenir el vot favorable de la majoria de regidors i regidores.